søndag den 18. marts 2012

Pimp din grill part II - How to!

Hvor er det bare fedt, når en idé bliver super godt modtaget! Det er jo ikke fordi den på den måde er ny, men det er vist ikke det, vi har gjort det mest i at sy selv :-) Og det er super nemt, så derfor en lille how-to i ord, da jeg desværre ikke fik taget billeder undervejs i min iver efter et færdigt resultat :-)



Mange har spurgt til hvilken voksdug, jeg har brugt. Det er den i Blogland meget populære voksdug fra Plint, som findes i tre farver til kun 49 kr. pr. meter. 1 meter er lige præcis nok til dette projekt!

Og så til projektet.

1. Mål din grills diameter - min var 60 cm.
2. Lav en cirkel med en diameter på 60 cm. og klip ud.
3. Min grill-hætte har jeg lavet kortere, end dem man kan købe. Jeg havde lyst til et mere let udtryk, så lavede den kun så lang, at den passer om selve kuglen. Klip en bane på 40 cm. bredde. Til en diameter på 60 cm. skal den være ca. 190 cm. lang (omkreds beregnes som diameteren x pi (3,14)). Er din voksdug ikke lang nok, syer du bare flere baner sammen. Denne bane udgøre selve siden på din grill-hætte.
4. Herefter syer du cirkel og side sammen ret mod ret.
5. Den nederste kant lægges 2-3 cm op, så du får en god bred løbegang. Jeg har herefter trukket en anoraksnor igennem, så grill-hætten kan snøres til og ikke forsvinde i en efterårsstorm!

Og så skal den ellers bare på din grill, og gøre det hele lidt mere festligt :-) Den skal lige falde til, da det er en ret kraftig voksdug.

Og så er det da ellers bare om at komme igang? 
Lad os pimpe vores grill Blogland!??

9 kommentarer:

  1. god ide og så er det bare lige jeg mangler en grill ,jeg smed den gamle ud ,ikke manden ;) og nu skal jeg så bare købe en ny grill :)

    SvarSlet
  2. Den er så fin ;0)
    Det vil jeg altså også lave, men for dælen det er svært at vælge voksdug ;0)
    Tak for super ide

    SvarSlet
  3. Det er også bare en super smart løsning :)

    SvarSlet
  4. Fed idé! Den må jeg huske, når vi engang får købt en grill her til foråret :D

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin, sådan én blir et must have på terrassen til sommer.. Tak for DIY'en, den kan vi vist alle hitte ud af.

    Kram Trine

    SvarSlet
  6. Stadig - super fedt idé.. Har en kollega der lige er flyttet i et hus, hvor der var efterladt en grill uden cover.. Måske man skulle lave sådan en til indflyttergave....

    SvarSlet
  7. Super god og enkel DIY, jeg må have mig en grill. Og takker for restestoffet ;-D

    SvarSlet
  8. Super ide, vi står netop og mangler et dække til grillen måske jeg skulle sætte min mor igang!

    SvarSlet
  9. JA - I må bare igang, så jeres grill også kan blive pimpet og forårslækker!

    Kh. Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...