mandag den 18. marts 2013

En fantastisk gave!

Først og fremmest vil jeg gerne sige tak for alle jeres søde hilsner til Karen på hendes fødselsdag! Det rørte mig virkelig :-)

Hun blev - som I har set i løbet af weekenden - fejret og feteret , og hun nød opmærksomheden i fulde drag. I går blev der sovet igennem til middag efter weekendens strabadser. Jeg vækkede hende efter 4 timer!

Og gaverne - dem fik hun selvfølgelig masser af. Og her skal I se en af dem. For det føles nemligogså lidt som om, at det er en gave til mig :-)

Da Karen fyldte to år, fik hun det fineste Lundby dukkehus af min veninde. Det har været hendes som barn og har vel i omegnen af 35 år på bagen. Her da Karen fyldte tre fik hun så den tredje etage (den nederste) og altanen - og en kasse fyldt med møbler. Alt sammen også min venindes  barndomslegetøj.

Jeg har som et lille barn pakket alle møblerne ud og frydede mig over hver enkelt lille perle. De var alle sirligt pakket ned i avispapir (aviserne var fra 1986), og selve kassen var også en fin retropapkasse med den skønne Mathildeko på! I kan nok høre, at det fik smil frem på mine læber, ikke?

Nu er dukkehuset sat op, og så må vi se, hvor mange af møblerne, som flytter ind nu. Nogle af dem kommer til at vente lidt, til hun kan passe rigtig godt på det!

Men I kan garanteret kende nogle af møblerne fra jeres egen barndom?




10 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt! Det vækker søde minder med sådan et dukkehus :)

    SvarSlet
  2. Hvor skønt... Det minder mig om den fødselsdag hvor jeg fik mit eget dukkehus... Ihh, jeg havde det i mange år ;0) Desværre kunne det ikke holde til at stå på loftet i nogle og 18 år, så jeg har været nødt til både at smide min skønne turkise dukkevogn ud, og mit dukkehus... Ingen af delene var til at redde :0(

    SvarSlet
  3. Åh, så herlig en bursdagsgave!!
    Jeg har også mitt eget Lundby-hus, som nå også er ca 30 år gammelt. Står fortsatt på loftet til mine foreldre, da min 7 år gamle datter desverre ikke er interessert i å overta...til min store sorg...
    Håper din datter får mange fine timer sammen med sitt hus :-)

    SvarSlet
  4. Tillykke med fødselsdagsbarnet. Og sikke en fornøjelse at se på det skønne dukkehus. Jeg har stående, der dog er knap så raffineret...det er kun to etager:),der er til salg...samt lidt løse møbler, bl.a. badeværelsesinventar. Har du lyst at lege "bytte-bytte-købmand" med nogle af møblerne, kan jeg maile dig fotos;)
    Hilsen Marlene, med hvem du byttede voldsomt mange dynebetræk for en rum tid siden...1i11e.1u11e@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Dejligt dukkehus - så 70ér. Ærgeligt man ikke har en pige.
    Tillykke med datteren og må hun få mange gode timer med hendes fine dukkehus.

    SvarSlet
  6. Fantastisk dukkehus - hvilke møbler.. Et stort forsinket tillykke til Karen..Kh. Mette

    SvarSlet
  7. Misundelse! Åh, jeg ved godt det er ukorrekt at sige, men nogen gange, så vil jeg altså også gerne have en pige til min flok; mine drenge elsker gravkøer, og det er der intet galt i, men dem kan man jo ikke indrette og sy små ting til vel? ;)

    SvarSlet
  8. Hvor lækkert! Og vildt smart med den altan - det vidste jeg slet ikke man kunne få.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  9. Tihi... Karolineko, ikke Mathildeko :-) Hvor hvor er kassen fin. Jeg vil give en halv arm for at finde sådan en!

    Og sikke et fint dukkehus! 3 etagers - sikke fint dukkerne kommer til at bo! :-)

    SvarSlet
  10. Sådan et dukkehus, mit gamle, står nede i kælderen og venter på, at min yngste får sit eget værelse til efteråret. Så julegaven er i hus. Hun vil elske det - og jeg vil elske at pakke det ud og blive nostalgisk. :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...