onsdag den 22. august 2012

Verdens bedste legetøj!

Det er det her! I hvert fald her i huset lige for tiden :-)

Og for en god ordens skyld - så er dette indlæg IKKE sponseret. Men det plejer jeg nu ikke at gøre opmærksom på. Jeg gør kun opmærksom på det, hvis det er :-) Men på baggrund af den aktuelle debat ovre hos Junette, som du kan læse lige her (og som jeg synes, du skal læse), så vil jeg fremover skrive det i overskriften, hvis indlægget er sponseret. Så er ingen i tvivl - og man kan vælge det fra :-) 

Men tilbage til verdens bedste legetøj - GeoMag! Min lille pige bruger hele og halve timer på det i øjeblikket, og der bliver puslet finurlige figurer sammen, og de bliver stolt vist frem (oftest er det hele dog en firkant i hendes optik :-)). Og i morges fandt hun så ud af, at brændeovnen jo er magnetisk og dermed kan dekoreres på alverdens skønne måder! Stille kan hun dog ikke stå, og i morgenens dunkle gråvejr blev billederne virkelig dårlige. Men mon ikke I kan fornemme koncentrationen?

Kender I GeoMag (det er vist 10 år gammelt) - og er jeres børn lige så vilde med det? Det er pivdyrt, men oftest kan man gøre et godt kup på Den Blå Avis eller lignende - og senere kan man så bygge på med siderne og lave rigtige geometriske figurer. Jeg har på fornemmelsen, at der er maaaange timer endnu i dette.

Og Marthe - som du kan se, er Mumi-kjolen blevet en favorit!







12 kommentarer:

  1. Det ER virkelig verdens bedste legetøj! Måske kun slået af LEGO. Det er så fedt at skabe noget. Jeg har brugt tiiimer på det sammen med min lillebror, som har en kæmpe samling, heldigvis! Håber det er nogle jeg kan arve, hvis jeg engang får børn

    Klem Pernille - pescno.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille

      Ja, du må da sørge for, at det ikke bliver smidt ud, så du selv kan få glæde af det igen en gang :-) Det er altså smadder sjovt at lege med!

      Kh. Mette

      Slet
  2. Mine børn har også brugt en del timer med GeoMac og det bliver stadig taget frem ind i mellem :)

    Min mindste bliver 9 år om 1½ månedstid, den store snart 11, så der er legetøj til mange år frem i tiden!!

    -Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linette

      Ja, det er genialt med legetøj, som både er sjovt for mindre og større børn - og også for voksne :-)

      Kh. Mette

      Slet
  3. GeoMag er så sjovt, dog er det længe siden mine drenge har haft gang i det. Måske Liva kunne fanges.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Astrid

      Ja, det er nemlig smadder sjovt. Må indrømme at jeg også har brugt lidt tid på det :-)

      Kh. Mette

      Slet
  4. Hej Mette
    Tusinde tak for tippet (om GeoMag)! Mon ikke Alba også vil elske at holde på med sådan noget :) Det vil jeg bestæmt afprøve (til hende ;)

    Skønt at Karen kan lide Mummi-kjolen! Den er da også blød og sød! ;)

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marthe

      Jeg er sikker på, at hun vil elske det! Men pas på, at det er små dele, så de skal ikke have tendens til at putte det i munden :-)

      Og kjolen ja - den er hun bare vild med!

      Kh. Mette

      Slet
  5. Jeg har lige købt en kæmpe bunke brugt, dog kun ganske få gange. Det er vasket og klargjort til Augusts fødselsdag.

    Smil fra Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia

      Jeg er sikker på, at det bliver den bedste fødselsdagsgave, han får :-)

      Kh. Mette

      Slet
  6. Hej Mette,
    hvor gammel har Karen været da hun er startet med det? Det ser simpelthen så facinerende ud, er nødt til at se om det også går an her i huset, men tror hun er for lille endnu.. kan lige se for mig at de kugler bliver spist, eller sidder fast i halsen?!

    SvarSlet
  7. Hej Hadla

    Min søster har det, da hendes bonussøn har haft det, da han var lille. Og i lang tid, når vi var derovre skulle det gemmes væk, netop fordi hun puttede kuglerne i munden. Det er hun nu holdt op med, så nu er det safe. Men tror de anbefaler fra 3 år. Karen er 2½, men det er jo meget individuelt om de putter ting i munden :-)

    Men ja - det er meget fascinerende - også for voksne!

    Kh. Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...