onsdag den 18. juli 2012

Mange timers tæppearbejde ...!

Der er de sidste aftener blevet arbejdet målrettet på at få færdiggjort to tæpper inden ferien rammer. Det er typisk mig, at skubbe tingene - men jeg må nok bare erkende, at jeg arbejder bedst under pres :-)

Men når man står med de to færdige tæpper, er det dog en af de fedeste fornemmelser! At se det færdige resultat af mange timers syslen og koncentration, at tage billeder, skrive mails til de forventningsfulde kunder - og ja, i det hele taget at kunne vinge projektet af på to-do listen - ja, det er altså lækkert!

Jeg glemmer hver gang hvor meget tid, der går på at lave den flotte kant. Det er et pillearbejde, og der skal en god portion præcision og nørkleri til. Men jeg synes, det er den flotteste finish, man kan give sådan et hjemmegjort tæppe?

Og så lidt billedspam - I må bære over med mig, men jeg kunne ikke rigtigt vælge nogle billeder fra :-)

Hvilket kan du mon bedst lide?










23 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusind tak :-) Og ja - det gamle stof får virkleig nyt liv, ikke?

      Slet
  2. De er helt vildt flotte begge to. Og hvor er det et fint stykke arbejde - og kæmpestort :-) Tillykke. Dem der skal have tæpperne må da være himmelhenrykte :-)
    Kate

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, at modtagerne bliver glade - men mon ikke? Ja, meget stort arbejde, men som sagt det hele værd, når man står med resultatet :-)

      Slet
  3. Så fine de er :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er også rigtig glad for dem - man nænner næsten ikke at skille sig af med dem :-)

      Slet
  4. Hvor er de fine begge to! Har selv lige lavet mit første patchworktæppe - men uden kant. Det ville helt sikker lige give det sidste touch med sådan en flot kant! Ved du tilfældigvis hvor der findes en vejledning?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg synes også kanten lige giver det sidste! Jeg ved ikke, hvor du kan finde en vejledning, men det er nu "blot" bagsiden af tæppet, der laves større end forsiden og så bruges til at lave kanten af ved at bukke om :-) Der skal nørkles og sættes mange nåle og måles i et væk... men svært er det ikke :-)

      Slet
    2. Arh, okay :-) Så bliver det ikke dette tæppe, det har nemlig fået bagside ;-) Men så ved jeg det til næste gang - tak for svar :-)

      Slet
  5. For dælan hvor er de bare lækre, er helt skudt i smølfetæppet!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Diana - Og ja - smølfer er jo også en af mine lidenskaber :-) Jeg er glad for at du kan lide det!

      Slet
  6. De er meget meget smukke begge to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rikke - Man bliver i hvert fald i godt humør af alle farverne, ikke? :-)

      Slet
  7. Hvor er de lækre begge to!!!!! Desværre er mine børn vokset fra små tæpper, måske jeg skulle prøve med et "mellem" tæppe.
    Knus Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte. Og ja - mon ikke man kan lave mellem-tæpper :-) Disse to her er hhv. et baby- og et juniortæppe - men måske man skulle skyde en str. ind efter junior og før voksen :-)

      Slet
  8. Smukke tæpper! Er helt klart til det blå med smølfer. Men...selvom jeg ikke er vild med gult og brunt, så sniger det andet tæppe sig også ind. Fine afdæmpede farver,der spiller fint sammen og giver et flot helhedsudtryk.
    Det viser bare (igen), du skal ikke sige, hvad du kan lide eller ikke lide FØR, du har set resultatet. Det overrasker nemlig.
    Tillykke ved "vingen af"... :o)

    SvarSlet
  9. Hvor er de fine. Jeg er speciel forelsket i det grønne/orange tæppe og så den kant - Flot lavet!!

    SvarSlet
  10. Hvor er de fine! Flot kant- med den skrå samling:-) Har lige prøvet at lave et med påsyet kant- hvor jeg kun fik det skrå til at virke på bagsiden... men der er gode muligheder for videreudvikling i mange flere tæpper:-) Googlede på "binding quilt" og så var der et væld af anvisninger udover kantebånd..

    SvarSlet
  11. Hej Mette
    Sikke et smukt arbejde med dine flotte tæpper! Jeg er vild med dem bægge, men hælder nok mest til det gule/grønne, det er nok den smukke blomster-kant der gør det for mig ; )

    Jeg vil også forsøge mig på at lave kant på den her måde, når jeg en vakker dag får tid og overskud til at sætte igang med et tæppe-projekt, det ser nemlig super smukt ud! :D Tak for fin inspirasjon!

    Kh Marthe

    SvarSlet
  12. Hvor er de bare super fine og lækre!!! Man kan virkelig se, at de oser af personlighed og mange timers arbejde. Så flotte!

    SvarSlet
  13. De er super flotte begge to, skønt at have krydset dem af på To Do listen - god sommmer :)

    SvarSlet
  14. Så fint Mette, sikken et præsisions arbejde!!!
    Du er dygtig :)

    SvarSlet
  15. Rigtig flotte tæpper! Min favorit er helt klart smølferne. Måske jeg kan lave noget lignende med det jeg fik med posten fra dig idag ;-)
    Den flotte kant er lige prikken over i'et.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...