mandag den 19. marts 2012

Lækkert stykke retro flonel

Jeg har fået mig mit første stykke flonel!! Jeg kunne ikke stå for motivet og de skønne farver, så det måtte jeg eje, da jeg blev det tilbudt :-) Og nu hvor det er ankommet - så er jeg endnu mere glad. Det er så flot og blødt, at jeg tror, der kunne blive en fed kjole ud af det til Karen. Sådan  en rigtig sommer-strand-sag! Jeg har aldrig prøvet at sy i det før, men mon ikke, jeg kan finde ud af det? Er der noget, som jeg skal være særlig opmærksom på?

Det er et kæmpe stykke, så hvis du også er forelsket, så sælger jeg gerne bidder. Det kunne også være super godt til tøjdyr?

Jeg kunne ikke lade være med lige at slå flonel op - så hvis der er andre end mig, der ikke lige har styr på termerne, så er det følgende: flonel, (af fr. flanelle, måske dim. af oldfr. flaine 'uldtøj'), let, ruet (opkradset) bomuldsstof. Flonel er lunere, men mindre stærk end glatte stoffer. Benyttes fx til nattøj og støveklude.

Aj hva'? Min mor har brugt rigeligt af vores lækre retrostof fra vi var små som støvklude, så dette stykke skal i hvert fald ikke ende sådan :-) Ikke endnu!

 


6 kommentarer:

  1. Åh ja det tider hvor sengetøj og nattøj altid var i flonel :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det da et lækkert stykke stof... er vild med motivet!

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot, lækkert motiv.
    Jeg er vild med retroflonel, men rigtig dårlig til at få syet noget af det. Jeg kan knap få mig selv til at klippe i det...

    SvarSlet
  4. Uh, man kan næsten se hvor blødt det er - og ja, jeg husker også det skønne bløde flonel-nattøj jeg havde engang..

    SvarSlet
  5. Jeg synes helt klart, at du skal lave en morgen-/strandkåbe til Karen af det stof :) Det er sådan en ting, som flonel er rigtig fint til.
    Kh Line

    SvarSlet
  6. Kan huske jeg havde en flonel natkjole som barn, og at hvis man havde en neglerod hang det altid fast i stoffet - hi hi.
    Det er godt nok rigtig sødt, håber jeg for en pige næste gang, så jeg også kan sy små kjoler :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...