mandag den 12. marts 2012

Farvel Scala!

Udsigten fra mit kontor er til Scala. Eller rettere var. For det går meget stærkt med at rive den gamle bygning ned, som har stået på torvet siden midten af 1950'erne, og som i 1989 åbnede i den form, vi kender i dag. Men bygningen har jo været mere eller mindre tom i mere end 10 år, så måske er det fint, at der nu sker noget.

Det er meget fascinerende at se de store maskiner arbejde, og koncentrationen kan hurtigt ryge sig en tur :-) Jeg ved ikke helt, hvor god filmen er her... men mon ikke man kan få et indtryk?

Tilbage er der vel kun at sige tak for en skøn blå mandag dengang i 1989, hvor der blev shoppet igennem i Scala inden turen gik over gaden til Tivoli :-) Hvad lavede du mon på blå mandag?

10 kommentarer:

  1. Året hed '93 og jeg lavede omtrent det samme som dig. En shoppetur på Strøget samt i Scala og så videre i Tivoli:-), med mine nye grønne Dr. Martens Støvler:-)

    SvarSlet
  2. lidt trist med det hus ...

    blå mandag hmmm huske jeg ikke ,måske var jeg fuld ;)

    SvarSlet
  3. Åh, hvor er det ærgerligt at de ikke kunne finde på noget fornuftigt at bruge Scala til. Synes det var en fin bygning!

    SvarSlet
  4. Blåmandag? Toget fra Randers til Århus og bare shoppe :)

    SvarSlet
  5. Min blå mandag foregik i tivoli karolinelund i Aalborg, da det stadig havde glade dage. :)

    SvarSlet
  6. åh ja jeg husker også nogle gode shopping ture i scala! Jeg tror også jeg var i Scala på blå mandag, for jeg var i Tivoli, så mon ikke??

    Utrolig at man ikke kan bruge den bygning til noget! Men glæder mig til at se hvad der kommer i stedet.

    SvarSlet
  7. Tja.. året hed også 1989.. men det var i oktober, så vi var i Scala og på strøget for at shoppe og derefter var vi i biografen. Tivoli havde jo lukket på det tidspunkt. :o)

    SvarSlet
  8. Hvor er det ærgerligt med det smukke hus, synd det ikke kunne bruges til noget
    Blå mandag: Tivoli i Aalborg for maaaange år siden

    SvarSlet
  9. Det var i 88 og jeg var i Tivoli i aalborg med klassen og lidt shopping.
    Kender ikke Scala da jeg først er kommet til staden for 7 år siden ;)

    SvarSlet
  10. 1.maj 1989 var blå mandag for mig og turen gik dengang med regional toget fra Næstved til København for netop at shoppe i Scala, på strøget og husker da også at jeg tog en tur med s-toget forbi vanløse for lige at høste en gave eller to.....Ja, hvad man dog ikke gør. Vi endte også i tivoli i et par timer eller 5 for derefter at tage toget hjem til Næstved og vores "provinsliv" Jeg husker klassen var meget delt og vi var kun 5 som var taget til København og resten af klassen spiste på den lokale kinesiske restaurant. Ak ja, det var tider.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...