tirsdag den 7. december 2010

Frau Tulpe lækkerier og en kjole, der skal kopieres!

Flere havde inden turen til Berlin fortalt mig, at jeg bare MÅTTE besøge Fra Tulpe. Og det er jeg glad for, at jeg gjorde. Lille hyggelig butik med de skønneste stoffer og dimser. Det tog tid at vælge, men Henrik og Karen var tålmodige og lod mig ose et godt stykke tid. Her er hvad det blev til.




Der er rødt babyfløjl - formentlig til nogle fede bukser, Frau Tulpes eget kløver print, lidt retro brunt og gult, limegrønt med prikker og 3 fat quaters.

På et af de mange skønne Berlinske julemarkeder købte jeg denne lille forklædekjole til Karen.Jeg synes, den er så fint sat sammen og modellen råber næsten efter lidt crazy og farverige stofkombinationer. Jeg har fluks tegnet mønsteret af og er igang med kantebåndet. Forhåbentlig bliver den færdig i aften!



2 kommentarer:

  1. Så fine stoffer du hadde kjøpt deg. Og slik en søt liten kjole, da.
    Er spent på hva du skal sy av disse stoffene. Selv så har jeg ikke prøvd meg på klær ennå.
    Ha en fin tirsdagskveld:-)

    SvarSlet
  2. Hej "Kirke"
    Kan ikke lade være med at tjekke din blog ud indimellem. Det er nogle fede ting du får lavet. Sjovt nok, begyndte jeg også at sy, da jeg fik min første pige. (Har nu to!)
    Nyd at du har tiden til at kreere - det er desværre ikke så meget mere jeg får lavet mere.
    Prøv eventuelt at sy "pludder"-bukser til de fine kjoler, det er super nemt, men ser sødt ud til tulle-størrelserne, og du har jo de fineste stoffer til det.
    Håber alt er vel og at det er ok for alle at starte på arbejde igen.
    Venligst
    Anja (vestre skole og gym)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...